ΑΚΡΟΠΟΛΗ, ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ
Λυπάμαι που για άλλη μία φορά επανέρχομαι να διεκδικήσω την ιστορική αλήθεια για την Ελλάδα όπου οι άπληστοι καιροσκόποι και τα σκοτεινά συμφέροντα, “πάντα” (έτσι θέλω να πιστεύω) ξενοκίνητα, αιώνες τώρα παλεύουν συστηματικά να την καταχωνιάσουν.
Τελευταία κυκλοφορεί η κινηματογραφική ταινία που ο Κώστας Γαβράς συμμετείχε σ’ ένα μικρό μέρος της, αλλά με το λαμπρότερο μνημείο της Ελλάδας τον Παρθενώνα. Βρήκαν λοιπόν την ευκαιρία, για άλλη μία φορά, όλοι οι ανθέλληνες να πολεμήσουν πρώτα την Ελλάδα και μετά τον Ορθόδοξο Χριστιανισμό. Διότι όπως και να το κάνουμε οι περισσότεροι λαοί μας γνωρίζουν σαν Greek Orthodox. Απέσπασαν λοιπόν το κομμάτι της ταινίας του Γαβρά, -που σημειωτέον έχει εξοργίσει με την κακή ιστορική πληροφόρηση του την Ορθόδοξη και αρχαιολογική αρχή της Ελλάδας, διότι πουθενά στην ιστορία δεν αναφέρετε πως χριστιανοί ιερείς γκρέμισαν τη μετόπη του Παρθενώνα,
αλλά και την λατρευτική αχρηστία που είχε περιπέσει εκείνους τους χρόνους- για να το περιφέρουν σαν βιντεάκι κατά των Έλληνων χριστιανών στο ιντερνέτ. Κάντε φίλοι μου μια μικρή μελέτη για την ιστορία του Παρθενώνα και μετά γράψετε ή αναρτήσετε το βίντεο της ταινίας, όπου για την άποψή μου, ουσιαστικά σαν Έλληνες μας προσβάλει.
Η ιστορία της Ελλάδας είναι ανεξάντλητη, και θα παραμείνει για να φωτίζει πάντα τους λαούς.
Ας δούμε λοιπόν συνοπτικά την ιστορία του Παρθενώνα που έγινε ο “φάρος” των επιστημών, της φιλοσοφίας, των τεχνών, της θρησκείας για την ανθρωπότητα όλη.
Η ιστορική πορεία του Παρθενώνα ακολουθεί εκείνη της Ακρόπολης ως σύνολο, αν και οι περισσότερες μαρτυρίες επικεντρώνεται στο επιβλητικό κεντρικό μνημείο.
Ναός όμως για τη λατρεία της θεάς Αθηνάς πάνω στην Ακρόπολη αναφέρεται ήδη από τον Όμηρο τον 8ο αι. π.Χ. που τα θεμέλια του (η θέση του) ακόμα δεν έχουν βρεθεί.
Ο παλιότερος τώρα αρχαιολογικά ταυτοποιημένος ναός, είναι πώρινος ναός της Αθηνάς Πολιάδος, του οποίου τα θεμέλια βρέθηκαν ανάμεσα στο Ερέχθειο και το μεταγενέστερο Παρθενώνα όπου και είναι σήμερα σκεπασμένα. Αυτός ο ναός χρονολογείται γύρω στο 525 π.Χ. Υπάρχει ακόμα μια άποψη ότι τότε επισκευάστηκε μόνο η ανωδομή του και ότι τα ίδια τα θεμέλια ανήκουν σε πρωιμότερη φάση, γύρω στο 570 π.Χ. Ο ναός καταστράφηκε το 480 π.Χ. από τους Πέρσες. Το 454 π.Χ. μας πληροφορούν πάλι οι πηγές ότι μεταφέρθηκε στο σηκό αυτού του ναού το ταμείο της Αθηναϊκής Συμμαχίας από τη Δήλο, άρα θα πρέπει να ήταν επισκευασμένος και να λειτουργούσε. Το οριστικό τέλος τούτου του ναού δεν είναι γνωστό. Αναφορές στις πηγές ερμηνεύονται ως ενδείξεις ότι ήταν σε χρήση το 406/5 π.Χ.
Σύμφωνα με μια αμφισβητούμενη θεωρία, ένας ναός της Αθηνάς Παρθένου στη θέση του κλασικού Παρθενώνα συνυπήρχε με το ναό της Αθηνάς Πολιάδος ήδη από το 560 π.Χ. περίπου (ο λεγόμενος εκατόμπεδος ή Urparthenon). Σε κάθε περίπτωση, αμέσως μετά τη μάχη του Μαραθώνα αρχίζει να χτίζεται ο Παρθενώνας (Προπαρθενών Ι) το 490 π.Χ., έμεινε όμως ημιτελής, μέχρι το ύψος μερικών σπονδύλων των κιόνων του. Το 480-479 π.Χ. καταστρέφεται από τους Πέρσες μαζί με τα άλλα μνημεία της Ακρόπολης. Μετά την επιστροφή των Αθηναίων στην πόλη οι σπόνδυλοι του κατεστραμμένου ναού χρησιμοποιήθηκαν ως οικοδομικό υλικό στο βόρειο τείχος της Ακρόπολης, όπου είναι μέχρι σήμερα ορατοί για τον επισκέπτη που κοιτάζει το βράχο από την πλευρά της οδού Αθηνάς και το Μοναστηράκι. Ο Παυσανίας δεν τον αναφέρει στην περιγραφή του τον αυτό ναό στην Ακρόπολη το 2ο αι. μ.Χ.
Αμέσως μετά ο Κίμων ανέθεσε την κατασκευή ενός δεύτερου Παρθενώνα στον αρχιτέκτονα Καλλικράτη (Προπαρθενών ΙΙ). Και τούτο το εγχείρημα όμως έμεινε ημιτελές με το θάνατο του Κίμωνα το 450 π.Χ. Το 447/6 π.Χ. αρχίζει σύμφωνα με τις πηγές η λατόμηση μαρμάρου απ’ την Πεντέλη για ένα νέο, μεγαλύτερο Παρθενώνα, αυτόν που θα ολοκληρωθεί τελικά στα πλαίσια του οικοδομικού προγράμματος του Περικλή για την Αθήνα.
Ο Παρθενώνας διατηρήθηκε άθικτος έως και τους Μακεδονικούς χρόνους. Αντίθετα, μάλιστα, μετά τον Γρανικό, στον Παρθενώνα αναρτήθηκαν ως τρόπαια χρυσές ασπίδες, λάφυρα της νίκης του Αλέξανδρου. Οι πρώτες καταστροφές έγιναν επί Λάχαρη, τον οποίο όρισε τύραννο των Αθηνών ο Κάσσανδρος, σύμφωνα με την αφήγηση του Παυσανία. Αυτός απέσπασε τις ασπίδες από τον Παρθενώνα, το χρυσάφι και τα κοσμήματα από το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς. Καταστροφές ακόμα υπέστη και ο οπισθόδομος του ναού, όταν τον χρησιμοποίησε ως προσωπικό του κατάλυμα ο Δημήτριος ο Πολιορκητής.
Στους Ρωμαϊκούς χρόνους δεν καταγράφονται αλλαγές στον Παρθενώνα, που συνεχίζει να διατηρεί αναλλοίωτη τη φυσιογνωμία και την αίγλη του ακόμη και στους μεταχριστιανικούς αιώνες, παρόλο που επί εποχής Ιουστινιανού η πομπή των Παναθηναίων δεν ανέβαινε πια στον Παρθενώνα και είχε χαθεί πλέον κάθε λατρεία δημόσια ή ιδιωτική σύμφωνα με το Λατίνο ρήτορα Κλαύδιο Μαμερτίνο του 4ου μ.Χ. αιώνα.
Στους Βυζαντινούς χρόνους έγινε η πρώτη μετατροπή του ναού σε χριστιανική εκκλησία της Αγίας Σοφίας, τα εγκαίνια της οποίας έγιναν επί αυτοκρατορίας Ιουστινιανού.
Επί Φραγκοκρατίας (Δουκάτο των Αθηνών, 1204 – 1456 μ.Χ.) ο περί τον Παρθενώνα χώρος γίνεται τόπος ενδιαίτησης του πρώτου Φράγκου άρχοντα των Αθηνών, Όθωνα Ντελαρός, ενώ η Ακρόπολη γίνεται η έδρα της φραγκικής βαρωνίας και το κέντρο του ιστορικού βίου της πόλης, σε σημείο που η Αθήνα είναι γνωστή πλέον ως Castellum Athenarum.
Ο Παρθενώνας αποδίδεται στη Ρωμαϊκή εκκλησία και γίνεται ναός Λατινικός, τιμώμενος στο όνομα της Θεοτόκου. Στον πρόναο προστέθηκε η αψίδα του ιερού. Από τις μετατροπές αυτές το 1877 -σύμφωνα με τον Burnouf- δεν είχαν μείνει παρά λείψανα τοιχογραφιών και λιγοστά επιγραφικά χαράγματα στους τοίχους και τους κίονες.
Στη δυτική πλευρά προστέθηκε ένα κωδωνοστάσιο, που επί Τουρκοκρατίας έγινε μιναρές. Επί Ενετοκρατίας δεν παρατηρήθηκαν και δεν καταγράφτηκαν αλλαγές στο μνημείο.
Από τις αφηγήσεις μεταγενέστερων περιηγητών, όπως ο Ιταλός νοτάριος Νικόλαος Μαρτόνης που επισκέφθηκε την Ακρόπολη το 1395 ή ο Κυριακός ο Αγκωνίτης που ταξίδεψε το 1436 στην Αθήνα, έχουμε δύο περιγραφές του χριστιανικού Παρθενώνα. Ο πρώτος εκφραστής της μεσαιωνικής ιδεολογίας απορεί πως είναι δυνατόν να έχει χτιστεί ένα τόσο μεγάλο κτήριο ενώ ο δεύτερος, εκπρόσωπος της Ιταλικής Αναγέννησης, επικεντρώνεται στην ομορφιά των αρχαίων μνημείων.
Επί Τουρκοκρατίας η Ακρόπολη έπεσε στα χέρια των Τούρκων το 1458, οπότε και την επισκέφθηκε ο Μωάμεθ Β΄ ο Πορθητής. Ο ιερός βράχος έμεινε πλέον γνωστός με το όνομα Ατίνα Καλεσί, δηλαδή φρούριο των Αθηνών.
Τον 17ο αιώνα ο Παρθενώνας είναι πλέον τζαμί και έχει μιναρέ, που καταστράφηκε το 1687. Τζαμί, ωστόσο που δεν πληρούσε τις προδιαγραφές της ισλαμικής θρησκείας και για αυτό δεν έγινε ποτέ λατρευτικό τέμενος των Μωαμεθανών.
Κατά την εκστρατεία του Φραγκίσκου Μοροζίνη κατά των Αθηνών το 1687, ο Παρθενώνας υπέστη και το μεγαλύτερο πλήγμα το βράδυ της 16ης Σεπτεμβρίου, όταν οβίδα τίναξε την πυριτιδαποθήκη που είχε εγκαταστήσει ο Αλή αγάς, διοικητής του φρουρίου στον ναό.
Το μεγαλύτερο τμήμα του ναού προς την ανατολική του πλευρά κατέρρευσε. Έκτοτε και μέχρι να παραδοθεί το μνημείο στην αρχαιολογία λεηλατήθηκε συστηματικά κυρίως από τον Λόρδο Έλγιν, ενώ υπέστη σημαντικές καταστροφές κατά την περίοδο της ελληνικής επανάστασης του 1821 και την πολιορκία του βράχου από τον Κιουταχή Μπέη.
Άννα.
Βιβλιογραφία, Πηγές:
Συλλογικό (επιμέλεια Π. Τουρνικιώτης), Ο Παρθενώνας και η ακτινοβολία του στα νεώτερα χρόνια, εκδ. Μέλισσα, 1994 (ISBN: 960-204-020-3)
Γιαννόπουλος Ιω. κ.ά., Εισαγωγή στον Ελληνικό Πολιτισμό, ΕΑΠ, (Πάτρα 2000).
Δρανδάκη Π., Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια, Φοίνιξ, (Αθήνα χ.χ.)
Ιστορία της Τέχνης Larousse,, τ. 1, Βιβλιόραμα, (Αθήνα 1994).
Φιλιππίδης Δ., Ελληνικές Εικαστικές Τέχνες, Επισκόπηση της Ελληνικής Αρχιτεκτονικής και Πολεοδομίας, ΕΑΠ, (Πάτρα 2001).
Μαστοράκη Ανδρονίκη, «Νεοκλασικισμός στην Ελλάδα του 19ου και του 20ου αιώνα», στο Archive, Φεβ 2003.
Werner Blaser – Monica Stucky, Drawings of Great Buildings, Birkhauser Verlag, (Boston, 1983).
G. Gruben, Griechische Tempel und Heiligtümer, 5η έκδοση, Hirmer: München 1996/2001, σσ.173-190.
François Queyrel, Le Parthénon, Un monument dans l’Histoire, Bartillat, Paris 2008 (ISBN 978284100-435-5).
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%B8%CE%B5%CE%BD%CF%8E%CE%BD%CE%B1%CF%82
το αφιερωμα ειναι εξαιρετικο.η Ακρποπολη και ο Παρθενωνας αποτελουν το πρωτο σε επισκεψιμοτητα αρχαιολογικο μνημειο στην Ελλαδα, προφανως και λογω πρωτευουσας (ακολουθει η Κνωσος) ενω εχει συνδεσει την υπαρξη της με σπουδαιες εποχες του ελληνικου πνευματος και κουλτουρας.Ειδικα τωρα με το Μουσειο της Ακροπολης, νομιζω πως ειναι ενας καλος λογος να επισκεφθουν και να ξαναεπισκεφθουν ολοι το μνημειο :[
Καλώς όρισες φίλε, συνοδοιπόρε Yannidaki.Ευχαριστώ για την παρουσία σου και τα καλά σου λόγια.Ναι η Κνωσός είναι μια ιδιαίτερη και σπουδαία περίπτωση που έχω σκοπό να κάνω άρθρο μα με φοβίζει λίγο η Μινωική εποχή.Ας είναι, εν καιρό :}Καλό βράδυΆννα
Καλησπέρα Αννα μου!!Να σου μπράβο! Από την καρδιά μου!Το διάβασα το άρθρο -απάντησή σου και στο άλλο σου του wordpress μαζί με άλλα εξαιρετικά- όπως πχ εκείνο του Ηρακλέους.Και είναι η απάντησή σου επαρκώς τεκμηριωμένη, εξ όσων και εγώ γνωρίζω. Το είχα ακούσει να το λεν για το βίντεο με τον Γαβρά και είχα παρακολουθήσει την διαπόμπευση της χώρας μας.. καθ\’ οσον αφορά στα δήθεν επί του συγκεκριμένου από την νεώτερη Θρησκεία. Οχι οτι οι Χριστιανοί δεν έχουν καταστρέψει ιερά των αρχαίων Ελλήνων. Σχεδόν κάθε εκκλησιά μας είναι χτεισμένη πάνω στα ερείπια ένος αρχαίου ναού..Αλλά για την Ακρόπολη και τον παρθενώνα, ποτε δεν είχα ακούσει να γίνεται τέτοιος λόγος.Γιαυτό και πολύ την χαίρομαι την τεκμηριωμένη απάντησή σου.Νάσαι καλά και σ\’ευχαριστώ.
Ο Παρθενών την εποχή του Βασιλείου του Βουλγαροκτόνου έχει μετατραπεί σε χριστιανικό ναό αφιερωμένο στην Παναγία την Παρθενιώτισσα. Σ΄\’ αυτόν τον ναό θα πάει να προσκυνήσει ο αιματοβαμένος με χριστιανικό-Βουλγάρικο αίμα ο Βασίλειος το 1010 περίπου μ.Χ. Είναι πολύ περίεργο να μην το γνωρίζεις αυτό Αννούλα!!Όπως καταλαβαίνεις η μετατροπή του αρχαίου ναού σε χριστανικό ΜΟΝΟ φθορές θα του προξένησε,όπως και στον αντίστοιχο ναό του Ηφαίστου (αυτόν που εσφαλμένα αποκαλούμε ΘΗΣΕΙΟ) κάτω από την Ακρόπολη. Ο χριστιανισμός Αννούλα είχε έναν θεό που δεν ανεχόταν την παρουσία άλλων θεών(Παλαιά Διαθήκη). Όπως καταλαβαίνεις αυτό και μόνο έφτανε , να φέρουν τα πάνω-κάτω οι οπαδοί της "θρησκείας της αγάπης". Το ότι έκαψαν και εξαφάνισαν τα ιστορικά ντοκουμέντα και τις αποδέιξεις των ανοσιουργημάτων τους αυτό δεν του αθωώνει…..Βλέπεις ο νικητής γράφει ΠΑΝΤΑ την ιστορία κατά το δοκούν….
Καλώς ήρθατε φίλη και φίλε.*)ΒΕΑΤΡΙΚΗ Α. Φίλη σε ευχαριστώ κι εγώ για τα καλά σου λόγια και φυσικά δεν θα αρνηθώ ότι έγιναν στη πάροδο των αιώνων, και στις αλλαγές των θρησκειών (στον Ελλαδικό χώρο), μετατροπές ναών όπου είναι κάτι το σύνηθες σε αυτές τις περιπτώσεις. *)Thanasis – walker. Εσύ κάτι έχεις με τον χριστιανισμό που σε κάνει να ξεφεύγεις κάποιες στιγμές…….Παρ’ όλα αυτά όμως εκτιμώ την δυναμική των απόψεών σου κι ας μην τις ασπάζομαι….:)Ευχαριστώ που αφήσατε την πνοή του πνεύματός σας να θερμάνει το θέμα.Καλό βράδυ.Άννα
Με τον χριστιανισμό σαν θεωρία δεν έχω τίποτα, όπως δεν έχω με κανένας -ισμό. Απλώς έχω την συνήθεια να λέω τα σύκα-σύκα και την σκάφη-σκάφη!!!!Το παπικό ο σκοπός αγιάζει τα μέσα ,μου προκαλεί "πνευματικό εμετό"!!!!Η ιστορία λέει ότι οι θεωρίες των ανθρώπων μετετράπησαν διαχρονικά σε "ραβδιά του κεφαλιού τους"!!!!Ο άθρωπος προκειμένου να εξουσιάζει τον συνάνθρωπό του κατέβασε ακόμη και θεούς να περπατήσουν στη Γη!!!!
Kαλησπέρα κι από εδώ, φίλη Άννα. Εννοείται, ότι θα συνταχθώ απολύτως με τις απόψεις του Θανάση, όχι γιατί έχω κάτι με το χριστιανσμό ως θρησκεία, αλλά επειδή η τακτική επιβολής του επί των άλλων θρησκειών, υπήρξε εξωφρενικά προκλητική και καταστροφική. Κάτι, το οποίο είναι παράδοξο για μια θρησκεία που κοινωνεί την αγάπη. Η μετατροπή του Παρθενώνα -του Ιερού των Ιερών, στην παγκόσμια Ιστορία…- σε χριστιανικό ναό της Αγίας Σοφίας, είναι βάναυση πρόκληση και ανίερη ύβρις. Στον Ιερό αυτό βράχο, υμνήθηκε η Αρμονία και η πραγματική Σοφία. Όχι μόνο στα λόγια, αλλά στην πράξη. Δε διανοήθηκε ποτέ ο άνθρωπος να δημιουργήσει άλλο Παρθενώνα, πολύ απλά, γιατί δε γινόταν. Η Χρυσή Τομή των αρχαίων Ελλήνων, που εφαρμόστηκε στην κατασκευή του, δεν προσεγγίστηκε με τέτοια τελειότητα, από κανένα άλλο ανθρώπινο δημιούργημα. Και ήρθαν οι λάτρεις μίας παντελώς ξένης θρησκείας και κοσμοθεωρίας, να την κουκουλώσουν, φτιάχνοντας ένα ξένο σώμα και μάλιστα, πάνω στο άδυτο των αδύτων. Το θεωρώ διαστροφικό. Όπως και τη μετατροπή της Αγίας Σοφίας στην Πόλη -το σύμβολο του ορθόδοξου Χριστιανισμού…-, σε τζαμί, από τους Τούρκους. Οι αναλογίες είναι οι ίδιες, το μέγεθος της καταπάτησης όμως στον Παρθενώνα, δυσθεώρητο. Όσο για το βιντεάκι του Γαβρά, μπορώ να πω, ότι λέει πολύ λίγα, από όσα πραγματικά έγιναν. Το θεωρώ συντηρητικό… Αυτά Αννούλα. Χωρίς παρεξήγηση, βεβαίως… 🙂 Να έχεις, ένα καλό βράδυ.
Καλώς ήρθες φίλε Αίολε.Εκείνο που μπορώ να καταλάβω είναι… Ότι για όλα φταίει ο χριστιανισμός και οι Έλληνες!!! Και η ιστορία ας γράφει άλλα…Φτάνει το ανθελληνικό μας πνεύμα να ικανοποιείτε…. Ο Παρθενώνας έμεινε σχεδόν αλώβητος από την μετατροπή του σε χριστιανικό ναό.Έχω ήδη καταχωρήσει της ιστορικές μαρτυρίες για το που να ψάξουμε τις αιτίες εκείνες που συνετέλεσαν της καταστροφής του…τι άλλο να σας απαντήσω?Τα ίδια και τα ίδια γίνονται κουραστικά!Ας είναι όμως…1ον Ο ναός καταστράφηκε το 480 π.Χ. από τους Πέρσες.2ον Το 480-479 π.Χ. καταστρέφεται από τους Πέρσες μαζί με τα άλλα μνημεία της Ακρόπολης. 3ον Οι πρώτες καταστροφές έγιναν επί Λάχαρη, τον οποίο όρισε τύραννο των Αθηνών ο Κάσσανδρος, σύμφωνα με την αφήγηση του Παυσανία. Αυτός απέσπασε τις ασπίδες από τον Παρθενώνα, το χρυσάφι και τα κοσμήματα από το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς. Καταστροφές ακόμα υπέστη και ο οπισθόδομος του ναού, όταν τον χρησιμοποίησε ως προσωπικό του κατάλυμα ο Δημήτριος ο Πολιορκητής.4ον Επί εποχής Ιουστινιανού η πομπή των Παναθηναίων δεν ανέβαινε πια στον Παρθενώνα και είχε χαθεί πλέον κάθε λατρεία δημόσια ή ιδιωτική σύμφωνα με το Λατίνο ρήτορα Κλαύδιο Μαμερτίνο του 4ου μ.Χ. αιώνα.5ον Επί Φραγκοκρατίας (Δουκάτο των Αθηνών, 1204 – 1456 μ.Χ.) ο περί τον Παρθενώνα χώρος γίνεται τόπος ενδιαίτησης του πρώτου Φράγκου άρχοντα των Αθηνών, Όθωνα Ντελαρός, ενώ η Ακρόπολη γίνεται η έδρα της φραγκικής βαρωνίας και το κέντρο του ιστορικού βίου της πόλης, σε σημείο που η Αθήνα είναι γνωστή πλέον ως Castellum Athenarum.6ον Κατά την εκστρατεία του Φραγκίσκου Μοροζίνη κατά των Αθηνών το 1687, ο Παρθενώνας υπέστη και το μεγαλύτερο πλήγμα το βράδυ της 16ης Σεπτεμβρίου, όταν οβίδα τίναξε την πυριτιδαποθήκη που είχε εγκαταστήσει ο Αλή αγάς, διοικητής του φρουρίου στον ναό. Το μεγαλύτερο τμήμα του ναού προς την ανατολική του πλευρά κατέρρευσε. Έκτοτε και μέχρι να παραδοθεί το μνημείο στην αρχαιολογία λεηλατήθηκε συστηματικά κυρίως από τον Λόρδο Έλγιν, ενώ υπέστη σημαντικές καταστροφές κατά την περίοδο της ελληνικής επανάστασης του 1821 και την πολιορκία του βράχου από τον Κιουταχή Μπέη.Για όλα λοιπόν οι χριστιανοί!!! Ευχαριστώ που αφησες την πνοή του πνεύματός σου να θερμάνει το θέμα.Καλό βράδυ φίλε.Άννα
Δεν ανέφερε κανείς ότι φταίνε Έλληνες για το κάψιμο της αρχαίας Ελληνικής γραμματείας,και τον θρησκευτικό εξανδραποδισμό τους από τους χριστιανούς….Αυτά είναι συμπεράσματα τα οποία δεν καταλαβαίνω από που τα εξάγεις…Δεν είμαστε Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών,αλλά Ελλάς με ελεύθερους πολίτες να πρεσβεύουν ότι θέλουν…Την ιστορία την έγραψαν οι…"νικητές" ,οι οποίοι ΕΚΑΨΑΝ κάθε ντοκουμέντο που θα τους αποκάλυπτε…όμως για κακή τους τύχη έμειναν μερικά και τα αξιοποίησαν αδέσμευτοι ερευνητές….Έμεινε λες αλώβητος ο Παρθενώνας κατά την μετατροπή του σε χριστιανικό…Θα το παραδεχόμουν αυτό αν και εσύ παραδεχόσουν ότι η Αγια-Σοφιά στην Ιστανμπούλ δεν έχει υποστεί καμιά ζημιά μετά την μετατροπή της σε τζαμί!!!!!
Αληθινέ μου φίλε Θανάση καλώς ήρθες και πάλι.Η Σοφία του Θεού στη Κωνσταντινούπολη ήταν ένας χριστιανικός λατρευτικός χώρος που οι κατακτητές μετέτρεψαν σε ισλαμικό τζαμί μετά από την εισβολή τους στο βυζαντινό κομμάτι της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Ιστορικός δεν υπάρχει κάποια συσχέτιση με την πορεία της Ελλάδας, άσχετα εάν οι πολιτικοί λόγοι των βυζαντινών ήθελαν να αναστήσουν μια εθνότητα που οι ίδιοι είχαν προ πολλού σκοτώσει. Αντίθετα ο Παρθενώνας ήταν, είναι, μια ελληνικότατη ιστορία που κάποιοι σκοτεινοί κύκλοι ΑΝΘΕΛΛΗΝΩΝ και ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΩΝ θέλουν να τη μετατρέψουν σε φθηνό sow για ίδιους σκοπούς….Απλά τα πράγματα.Μείνε στις όποιες απόψεις σου κι άσε τις δικές μου ταπεινές απόψεις να δείχνουν την όποια αλήθεια της πραγματικής ιστορίας. Έχεις κάποια επιπλέων στοιχεία να φέρεις για το θέμα Παρθενώνα?Ευχαριστώ που άφησες την πνοή του πνεύματός σου να θερμάνει το θέμα.Άννα
Φίλη Άννα, μάλλον τείνεις να αγνοείς, λόγω ελλείψεως βιβλιογραφάς, τα οφθαλμοφανή : η καταστροφή αρχαίων ελληνικών ναών, φαίνεται στην τοιχοδομή των χριστιανικών ναών, που χτίστηκαν πάνω τους, αφού τους κατέστρεψαν οι χριστιανοί. Κομμάτια κιόνων, είναι ενσωματωμένα πάνω τους. Ανάμεσα στα Ιερά των αρχαίων, που "καπελώθηκαν" από τους Χριστιανούς, είναι : το Ηφαιστείο (Θησείο) που μετατράπηκε σε ναό του Αγίου Γεωργίου, η Αγία Μαρίνα στον λόφο των Νυμφών που χτίστηκε πάνω σε ιερό του Διός, η Μονή Δαφνίου στη θέση του ιερού του Δαφναίου Απόλλωνα και ο Άγιος Ελευθέριος δίπλα στη Μητρόπολη πάνω σε ιερό της Ειλειθυίας.Χρησιμοποιήθηκαν δε αρκετά αρχαία μνημεία ως οικοδομικό υλικό για να ανεγερθούν χριστιανικοί ναοί, όπως ο Άγιος Ελευθέριος – η λεγόμενη μικρή Μητρόπολη. Όταν σου είπα, σε άλλη καταχώρηση, ότι έχω φωτογραφικά ντοκουμέντα, αυτό εννούσα. Και θεωρώ, ότι είναι επάρατη πράξη, να γκρεμίζεις ένα Ιερό, για να χτίσεις πάνω του ένα άλλο, μίας άλλης θρησκείας. Ασχέτως αν έγινε από αρχαίους Έλληνες ή χριστιανούς ή μωαμεθανούς. Στο κάτω κάτω, για τον ίδιο Θεό ήταν…
Διαβασα προσεκτικα το αρθρο οπως και τα σχολια των φιλων μας…Δεν ξερω πως θα με χαρακτηρισετε….αλλα οπως ειχα ξαναδηλωσει παλιοτερα σε καποιον αλλο χωρο του σπεις…η ιστορια πλεον ειναι υπο αμφισβητηση.Εχω διαβασει διαφορες εκδοχες για πολλα ιστορικα θεματα…και το συμπερασμα που εχω βγαλει ειναι οτι ο καθενας συγγραφεας ιστορικος…..οπως και ο καθε σκηνοθετης,σεναριογραφος……..γραφουν ο,τι θελουν~!Το τι λενε και τι σκεφτονται οι Ευρωπαιοι και οι Αμερικανοι για τον τοπο μου…για την θρησκεια μου, ποσως με απασχολει…Αλλωστε πολλοι εζηλεψαν και ζηλευουν την πατριδα μας……….Απο την αλλη παλι………..τι θα κερδισουν αυτοι που κακολογουν τους Ελληνες;;…Και εμεις λεμε για τους Αμερικανους που εχουν κατασπαραξει ολο τον κοσμο….Χριστιανοι δεν ειναι και αυτοι;;Στην τελικη ……Ο Παρθενωνας ειναι Ελληνικος….Ακομα ειναι δικος μας….και οσο ειναι, θα τον κανουμε οτι θελουμε…Και μην σας πω και που γραφω τα καθε λογης \’\’κακοστοχα\’\’ δημοσιευματα κατα της Ελλαδος………
Δεν θα συνενοηθούμε Αννούλα….Εγώ μιλάω για βουνό και συ για τις βαρκούλες…Καληνύχτα και όνειρα…Βυζαντινά!!!!
Όπως ανέφερα και στην ανάρτηση του Θανάση με το βίντεο που αναφέρετε, δεν γνωρίζω τίποτα επί του θέματος, οπότε απλά παρακολουθώ…Καλό βράδυ να έχεις Άννα!! Καλό ξημέρωμα!!
Καλώς ήρθατε στο χώρο φίλες και φίλοι.*) Aeolos. Φίλε Αίολε δεν αγνοώ αλλά ούτε και παραφράσω ότι γράφεις. Πιθανών εγώ να στερούμε της ικανότητας στο να μεταφέρω την ιστορική αλήθεια στα γραπτά, ή, εσύ, να μην δίνεις την πρέπουσα σημασία στα σχόλια και τα αναρτημένα άρθρα μου. Θα γράψω καλέ μου φίλε, όσο πιο απλά μπορώ. Η Ελλάδα, στους κλασικούς χρόνους, ήταν ένα τεράστιο φιλοσοφικό, επιστημονικό και πολιτισμικό έθνος όπου γεωγραφικά απλωνόταν σε τρείς ηπείρους, Ευρώπη, Ασία, Αφρική. Η αρχικώς εμπόλεμη επίθεση και η αργότερα κατάκτηση της για δεκαέξι αιώνες απ’ την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία κυριολεκτικά την ισοπέδωσε. Καταστράφηκαν σχεδόν τα πάντα έως το σημείο να μην υπάρχει ούτε το όνομα Ελλάδα, αντ’ αυτού η οικουμένη έβλεπε μια ταπεινότατη, φτωχή και περιορισμένη γεωγραφικά επαρχία σαν κομμάτι της Ρωμανία δίχως αξία κι όνομα! Τώρα, όπως και σε κάθε βίαιη κατάκτηση ο λαός, που δυστυχούσε αρπάχτηκε, γαντζώθηκε απ’ την ιδέα του μηνύματος της απελευθέρωσης του Ιησού Χριστού (περίπου στα τέλη του πρώτου αιώνα μ.Χ.). Σιγά-σιγά πέρασε στις ταλαιπωρημένες μάζες το Θεϊκό μήνυμα της απελευθέρωσης του χριστιανισμού και απλώθηκε σε όλη την Ρωμαϊκή Αυτοκρατορική επικράτεια, ώσπου τον τέταρτο μ.Χ. αιώνα οι Ρωμαίοι Αυτοκράτορες δεν μπορούσαν πλέον να αγνοήσουν την δύναμή του. Και να την καταστείλουν με τους σταυρικούς, με την κατασπάραξη των θηρίων, με το να τους καίνε ζωντανούς κι όλες τις άλλες θηριώδες θανατικές μεθόδους που είχαν εφεύρει και διαπράξει κατά των χριστιανών στους τέσσερεις πρώτους χριστιανικούς αιώνες. Έπραξαν λοιπόν το πολιτικό αυτονόητο. Αναγνώρισαν τον χριστιανισμό και παρέμειναν στην εξουσία!!!Κανένας δεν μπορεί να γνωρίζει πια θα ήταν η τύχη του Δυτικού κόσμου εάν οι Ρωμαίοι δεν είχαν κάνει τούτη τη σημαντική πολιτική κίνηση.Με την αναγνώριση του ο χριστιανισμός, επίσημη θρησκεία, αναζήτησε πλέον κανονικούς λατρευτικούς χώρους. (Εδώ συστήνω ότι πρέπει να προσέξεις καλά την υπόλοιπη μελέτη του σχολίου). Βρήκαν τα χαλάσματα κάποιων Ελληνικών ναών της ρωμαϊκής επέλασης –όσα είχαν απομείνει και που δεν είχαν αλλάξει χρήση- και έφτιαξαν τους δικούς τους λατρευτικούς χώρους. Πουθενά η ιστορία δεν αναφέρει (τουλάχιστον εγώ δεν το γνωρίζω, εάν εσύ έχεις ιστορικά στοιχεία θα ήθελα να μας τα παρουσιάσεις), ότι οι χριστιανοί έδιωξαν ή σκότωσαν τους Έλληνες για να τους αποσπάσουν τους πατρώους ναούς. Καλέ μου φίλε Αίολε, έτσι γίνετε πάντα κι είναι τούτο παγκόσμιο φαινόμενο: Οι νέες θρησκείες να μεταλλάσουν την ναοδομία των προγενέστερων ναών για να ταιριάξει στα λατρευτικά τους πιστεύω. Οι χριστιανοί τότε βρήκαν λεηλατημένους, ερειπωμένους ναούς από το μένος των ρωμαίων και δημιούργησαν τους ναούς τους. Ποιος λοιπόν μπορεί να κατηγορήσει τους χριστιανούς για ένα σύνηθες παγκόσμιο φαινόμενο; Μήπως τα περισσότερα κτήρια της Αθήνας δεν βρίσκονται πάνω σε αρχαία ερείπια; Προσωπικά γνωρίζω και απλά χτίσματα όπου έχουν στη τοιχοδομία τους ράκη από σημαντικά αρχαία κτήρια της αρχαίας Ελλάδας. Απλά σε ρωτώ: Φταίνε, για σ’ ένα, οι κατοικώντας σε αυτά; *)black-Martini… Οι ιστορικοί καλή μου φίλη Όλγα, αναπτύσσουν την επιστήμη τους σε τεκμηριωμένα στοιχεία. Αντίθετα ο σεναριογράφος θα βασιστεί στο τάλαντο της ευφυΐας του. Εδώ και την άλλη φορά είχα τις όποιες ενστάσεις μου. *)Thanasis- Walker. Αληθινέ μου φίλε Θανάση δεν αναζητώ συνεννόηση χωρίς ιστορικά στοιχεία! Ο μύθος των πλασμένων ιστοριών απ’ τους νικητές δεν με καλύπτει ξέρεις….Συνεχώς γίνονται ιστορικές/αρχαιολογικές ανακαλύψεις όπου οι “ξενοκίνητοι” ανθέλληνες ιστορικοί δεν έχουν τον τεκμηριωμένο τόπο που θα θέσουν τις ανακρίβειες τους!!! Δεν ξέρω εάν σε τιμά που είσαι Έλληνας..μα εγώ τρέμω στα κατάβαθα της ψυχής μου στο άκουσμα του Ελληνισμού…Βλέπεις είναι για μένα σπουδαίος τούτος ο –ισμός-!!!*)Άνιμα. Καλώς ήρθες φίλη.Ευχαριστώ που αφήσατε την πνοή του πνεύματός σας να θερμάνει το θέμα.Μια υπέροχη ημέρα να έχετε.Άννα
Από εμένα θα θερμά μου συγχαρητήρια για αυτή την πρωτοβουλία σου, Αννούλα μου και ένα μεγάλο μπράβο για το εξαιρετικότατο αφιέρωμά σου!Τέτοια ιστορικά μνημεία της χώρας μας πρέπει να προβάλλονται και να διαφημίζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, σε κάθε γωνιά της γης! Νάσαι καλά!!! :))
Oμορφο αφιέρωμα…εύλογο όμως το ερώτημα:Γιατί να μας πάρουν στα σοβαρα οι Τούρκοι στο θέμα της Αγιας Σοφιάς ?Δυο μέτρα και δυο σταθμά?Γιατί δε μπορούμε να αλλάζουμε τη "χρηστικότητα" ενός ναού κατά το δοκούν…και μετά να απαιτούμε από άλλους να μη το κάνουν!Μόνοι μας βγάλαμε τα μάτια μας…Ποτέ μη το ξεχνάτε αυτό…Καλή σου μέρα φιλενάδα… 😉
εγω ως ανιστορητη θα αφησω μια γλυκια καλημερα….με εχετε καταμπερδεψει με αυτα που διαβαζωολα μου φαινοντε πολυπλοκα …φευγωωωωωωωωω!!!απαππαπαπαπα.. εχασα τον μπουσουλα
Φίλες καλώς ήρθατε στο χώρο.*)contessina Viola Karnada. Φίλη Κοντεσίνα όντως πρέπει να αναδεικνύουμε την ιστορία μας και τον πολιτισμό μας. Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. *)Lady of Avalon. Φίλη Μίνα, εύλογο το ερώτημά σου! Μόνο που υπάρχει μια μικρή ή τεράστια διαφορά….ανάλογα πως θέλει να το μελετά ο καθένας και τι επιδιώκει…. Εμείς (οι σημερινοί -15.000.000 περίπου- ορθόδοξοι χριστιανοί), διεκδικούμε το πνευματικό θρησκευτικό μας κέντρο όπου είναι το Πατριαρχείο της Κωνσταντινούπολης και όχι ένα εθνικό πολιτιστικό Ελληνικό κτίσμα/οικοδόμημα που δεν ήταν η «Αγιά Σοφία». Ο ναός της Σοφίας του Θεού, ανήκει ιστορικός στα περικαλλή Ρωμαϊκά/Βυζαντινά κτήρια και η σχέση της, με εμάς τους ορθοδόξους χριστιανούς Έλληνες, είναι μόνο καθαρά πνευματική/θρησκευτική. Ακόμα ο ναός της Σοφίας του Θεού, με την επιδρομή και την κατακτητική επέλαση των Τούρκων στη αιματοβαμμένη από αυτούς Κωνσταντινούπολη, έγινε Τζαμί….Κάτι σημαντικό (για την ιστορία) λοιπόν, και κάνει τη μεγάλη διαφορά. Όπου η ιστορία δεν αναφέρει καμία πολεμική επέλαση των χριστιανών κατά των εθνικών για την μετατροπή του Παρθενώνα σε χριστιανικό ναό!!! Δηλαδή, φίλη, οι χριστιανοί βρήκαν ένα ναό που έχει περιπέσει σε ανενεργή χρήση, όπως μας αναφέρει ο Μαμερτίνος: «επί εποχής Ιουστινιανού η πομπή των Παναθηναίων δεν ανέβαινε πια στον Παρθενώνα και είχε χαθεί πλέον κάθε λατρεία δημόσια ή ιδιωτική σύμφωνα με το Λατίνο ρήτορα Κλαύδιο Μαμερτίνο του 4ου μ.Χ. αιώνα.» Έτσι δεν βλέπω πουθενά να έχουμε βγάλει τα μάτια μας…..Αντίθετα είμαστε πολύ σαφής σαν λαός στις διεκδικήσεις μας!!! *)ποκαχοντας..η ματια του λυ.. Ζωντανότατη φίλη Τόμυ έδωσες το χαρούμενο στίγμα σου.Μια όμορφη ημέρα να έχετε.Ευχαριστώ γλυκές μου φίλες που αφήσατε την πνοή του πνεύματός σας στο θέμα.Αγκαλίτσες σε όλες.Άννα
φτάνει πια με τους Παρθενώνες και τις ορθοδοξίες! φτάνει πια! θέλω να νιώσω περήφανη για το σήμερα! μπορώ;
Καταμπρανίτσα… Δε νομίζω ότι έχουμε κάτι σε "σήμερα". Μας βρίσκονται πολλά χτεστινά, αν θέλεις … 🙂
Νόμιζω ότι μπορείς να μαντέψεις την απόψή μου οπώτεθα είναι μάταιο να την πω.