Αγαπημένο "μου" Έργο του Giannis Stratis

Το να γράψεις για κάποιον ζωγράφο, που τον γνωρίζεις μόνο μέσα απ’ το έργο του, είναι σαν να θέλεις να ανοίξεις τις προσωπικές ‘’πόρτες’’ των αισθημάτων σου για την τέχνη του χρωστήρα. 
Το έργο λοιπόν, του Giannis Stratis με ενθουσίασε προς το τέλος του 2006, τότε που πρώτο ανακάλυψα στα διάφορα ΜΜΕ, τους ‘’ανατρεπτικούς’’ πίνακές του, καθώς μιλούσαν για την έκθεση του στη Νέα Υόρκη. 
Έκτοτε παρακολουθούσα εκστασιασμένη, όποιες απ’ τις εκθέσεις του αντιλαμβανόμουνα στα δρώμενα της τέχνης.
Προσωπικά με βοηθούν για το ταξίδι της ενδοσκόπησης στη τέχνη του δικού μας, του Δυτικού πολιτισμού, τα αδρά χαρακτηριστικά των προσώπων (μάτια, χείλη) που υπάρχουν σχεδόν σε όλους τους πίνακές του πάνω στα διάφορα σουρεαλιστικά σχέδια/χρώματα.

Και, που δίνουν μια ορατή και συνεχόμενη μεταβατική διάσταση, απ’ τα προϊστορικά ειδώλια του Αιγαίου στη σύγχρονη εποχή μας, τονίζοντας την έλλειψη στη τάξη προς το ταξίδι του φιλόδοξου χρόνου-Κρόνου-εαυτού.

Ο Giannis Stratis κατάφερε να μεταφέρει πάνω στον καμβά την πιστοποίηση της δικής μας γρήγορης και βιομηχανοποιημένης εποχής, κραυγάζοντας για τη σοφία του παρελθόντος που χάνεται μέσα στην ανθρώπινη φιλοδοξία.

Το 2006 η Angela di Bello, διευθύντρια της Agora Gallery στο Ghelsea της Νέας Υόρκης, κάλεσε για καθολική αντιπροσώπευση όλου του  τού έργου, τον Giannis Stratis.  Και έκθεσε την τέχνη του στα δύο κέντρα με την μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο της τέχνης, στο Soho και Ghelsea.

Η ίδια είπε χαρακτηριστικά καθώς ανάφερε για την ζωγραφική του:  ‘’Τα πρόσωπα του Giannis Stratis δημιουργούνται ως ένας οπτικός ύμνος’’… ‘’προσφέρουν μια σαγηνευτική εργασία η οποία εμβαθύνει στην ψυχολογική έρευνα της προσωπικότητας…’’    

Ο Giannis Stratis σπούδασε στη Ρώμη και μαθήτευσε στον Μ. Κανδύλη. Το 1995 εκθέτει με Dali, Picasso, Clee, Macritte, Ronault κ.α. Έχει 25 Διακρίσεις, Βραβεία, 320 Δημοσιεύματα και Συνεντεύξεις σε Ελλάδα και εξωτερικό. Επιστημονικές αναλύσεις από Εθνική Πινακοθήκη. Ενώ έργα του βρίσκονται στη Πινακοθήκη Προεδρίας της Δημοκρατίας (Προεδρική Σουίτα), Πινακοθήκη Βουλής των Ελλήνων, Πινακοθήκη Αντιπροσωπείας Ε.Ο.Κ, Πινακοθήκη Πειραιώς, Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Ρόδου, Μουσείο Λευκωσίας, Μουσείο Μεξικού, Μουσείο Ισπανίας, Πινακοθήκη Ιδρύματος Τράπεζας Πειραιώς, και σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα και εξωτερικό. Εκθέτει σε Νέα Υόρκη και σε όλο τον κόσμο.

Και, ο διεθνής ιστορικός τέχνης  Adam Grassi, της Agora Gallery της Νέας Υόρκη, έγραψε αναφορικά με το έργο του τα εξής: «Με βαθιά αλληγορία και έντονο συναίσθημα, οι ζωγραφικοί πίνακες του Giannis Stratis μιλούν για την ανθρώπινη κατάκτηση και τη φύση, καθώς και την ιστορία της ανθρώπινης φιλοδοξίας. Ενοχλημένος από τις κατακλυσμικές εξελίξεις στην τεχνολογία, -όπως η ατομική βόμβα- και από την ακόρεστη λαχτάρα της Δύσης για πλούτο, ο Stratis δημιουργεί καμβάδες, οι οποίοι αναπαριστούν την επίπτωση αυτών των κινητήριων δυνάμεων».

 

Ο  Giannis Stratis δηλώνει: ‘’Νιώθω ικανοποιημένος που ο χρωστήρας συμβάλλει στην ψυχή μου να αισθάνεται καλά, πολύ περισσότερο δε όταν αυτός ακουμπά τις ρίζες, την Ιστορία και τον πολιτισμό της πατρίδας’’… ‘’Η σχέση μου με κάθε έργο μου ξεχωριστά έχει την αμεσότητα της ψυχής και της σάρκας πάνω στον καμβά. Ζωγραφίζω δίχως πινέλα καθότι για μένα ο καλύτερος χρωστήρας είναι τα δάχτυλά μου τα οποία βουτώ στα χρώματα ακολουθώντας τις εντολές της έμπνευσής μου. Πιστεύω στις μεγάλες ανατροπές και αλλοίμονο στον καλλιτέχνη που ζωγραφίζει από την ημέρα που γεννήθηκε μέχρι να πεθάνει, το ίδιο. Η τέχνη είναι όχι ένας, αλλά πολλοί κύκλοι και το ζήτημα είναι να τους ανακαλύψεις και να κάνεις μαζί τους την περιστροφή σου. Άλλωστε το ίδιο το σύμπαν είναι γεμάτο από άπειρους κύκλους που περιδινούνται και αλλάζουν κάθε χιλιοστό του δευτερολέπτου’’… ‘’ Ότι ζωγραφίζω είναι η ψυχή μου, η σάρκα μου και το είδωλό μου στον καθρέφτη, παρέα με όλες τις ενοχές μου και τα λάθη μου. Στο κάτω – κάτω αυτό σημαίνει ανατροπή, να επιβάλεις την αυτοκριτική ακόμα και στο υποσυνείδητό σου. Μόνο τότε μπορείς να είσαι καλλιτέχνης και πολίτης’’…