Από το 1992 (19 χρόνια) παρακολουθώ σεμινάρια θεάτρου, τα τέσσερα τελευταία χρόνια υπάρχω εκπαιδευόμενη το θέατρο, στις πολύ στιβαρές σκηνοθετικές γνώσεις ενός σπουδαίου ανθρώπου πρώτα και μετά σκηνοθέτη, που ακούει στο όνομα Γιώργος Μαρδάς.
Ο Γιώργος Μαρδάς βρέθηκε στη περιοχή μας πριν πέντε χρόνια όπου ανέλαβε μια σχεδόν διαλυμένη ερασιτεχνική θεατρική ομάδα με όντως πάρα πολλά προβλήματα –όπως: απόρριψη αρκετών ερασιτεχνών ηθοποιών από προηγούμενους σκηνοθέτες, μεγάλη διακύμανση συμφωνίας στις προσωπικότητες, τοπικές πολιτικές πεποιθήσεις, κ.τ.λ.-.
Καθώς καταλαβαίνετε δεν ήταν μία εύκολη υπόθεση σε τούτο το “άναρχο κοπάδι” (πάνω από 35 άτομα κάθε φορά στις παραστάσεις), να μπει μία σειρά. Μεγαλύτερο δε πρόβλημα ήταν, ότι δεν υπήρξε ένας χώρος έκφρασης. Δηλαδή, δεν υπήρχε καμία Δημοτική θεατρική αίθουσα, παρά ένας ενοικιαζόμενος κινηματογράφος για τις περισσότερες πολιτιστικές εκδηλώσεις του Δήμου (να φανταστείτε πως οι πρώτες πρόβες γινόντουσαν έξω από την πόρτα του Μουσικού ομίλου)…Αργότερα οι πρόβες συνεχίστηκαν στο υπαίθριο θεατράκι και ο πρώην Αντιδήμαρχος των Πολιτιστικών κος Κωνσταντίνος Παπαγιάννης, βλέποντας την ταλαιπωρία όλων, συνέβαλε ώστε να μας παραχωρηθεί το Στρατουδάκειο Πολιτιστικό Κέντρο και που ήταν μία μεγάλη αίθουσα όπου η ακουστική της τότε, σαφώς και δεν εξυπηρετούσε το πολιτιστικό σκοπό της και παρέμενε αδρανής σαν “πολιτιστικό κέντρο”.
Μαζί με τις πρόβες, ο σκηνοθέτης Γιώργος Μαρδάς, σχεδίαζε και την σημερινή θεατρική αίθουσα Σουσαρίων. Η Δημοτική Αρχή παράσχει ηθική, υλική συμπαράσταση κι όλοι μαζί εργαζόμαστε σκληρά για να δημιουργηθεί η αίθουσα που σήμερα κοσμεί τον Δήμο και δεν είναι ενοικιαζόμενη και γίνονται εκεί πάρα πολλές πολιτιστικές εκδηλώσεις και το σημαντικότερο; Απόκτησε το πολιτιστικό κέντρο την ουσιαστική του αξία!!!
Άρχισαν έτσι οι πολίτες να γνωρίζουν την σκληρή εργασία που γινόταν αλλά και να ψυχαγωγούνται εκπαιδευόμενοι στα θεατρικά δρώμενα, στη τέχνη, στο πνεύμα.
Αναζωπυρώθηκαν ακόμη οι ομάδες εφήβων και παίδων, έως που έφθασαν να εκπαιδεύονται περί τα 135 άτομα –παιδιά, έφηβοι-.
Υπήρξε μια σημαντική άνοδο πολιτισμού στους Δημότες με πρώτο αρωγό τον Δήμο φυσικά και που τον αντιπροσώπευε ο κος Αντιδήμαρχος Κωνσταντίνος Παπαγιάννης – επί Αντιδημαρχίας του έγιναν πάρα πολλά πολιτιστικά γεγονότα που συζητήθηκε η πόλης μας με θετικά κριτήρια σε όλη την Ελλάδα-.
Τέσσερα χρόνια στο θέατρο, τέσσερεις σπουδαίες, πολύ επιτυχημένες, παραστάσεις αξιώθηκα να γνωρίσω… Κι ο κόσμος να μας ρωτά ποιο θα είναι το επόμενο έργο, πότε θα ανεβεί η επόμενη παράσταση;
Ο λαός μας έχει μια σοφή ρήση που πολλές φορές θυμήθηκα τούτα τα τελευταία τέσσερα χρόνια: “Πετροβολούν το δένδρο που κάνει καρπούς”. Και εμείς πολλές φορές “πετροβοληθήκαμε” ως συνήθως, γιατί θυσιάσαμε ψυχή, χρήμα, προσωπική εθελοντική εργασία, προσωπική ζωή για να εκπαιδευτούμε και να μεταφέρουμε τον πολιτισμό…
Ώσπου ξαφνικά μαθαίνω ό,τι με την αλλαγή της Δημοτικής αρχής, όλα ετούτα πρέπει να διαγραφούν, διότι κάποιος συντοπίτης σκηνοθέτης-ηθοποιός- εκφωνητής ραδιοφώνου (άγνωστο εάν ενεργεί με την συναίνεση της νέας Καλλικρατικής Δημοτικής Αρχής κι αν όντως πράγματι ενεργεί υπό της συναίνεση της νέας Δημοτικής Αρχής, γιατί δεν έγιναν τα πράγματα με τη νόμιμη οδό; ) Μας καλεί την Κυριακή (10/04/2011) στο πολιτιστικό κέντρο ΣΑΝ ΙΔΙΩΤΗΣ, για να μας μιλήσει ότι θα είναι ο νέος σκηνοθέτης…. Και εκεί, εχθές να παραβρίσκονται δημοσιογράφοι του τοπικού τύπου, δηλαδή, μια επίσημη παρουσία της Δημοτικής θέσης του σκηνοθέτη!!!
Ποιόν σκοπό εξυπηρετούν τούτες οι πραγματικά ανεπίσημες και “ημιπαράνομες” κινήσεις πίσω απ’ την πλάτη όλων αυτών των ανθρώπων, που πέντε χρόνια τώρα ανεβάζουν συνεχώς τον πολιτισμό και κατά συνέπεια την πόλη των Μεγάρων σε υψηλά βάθρα;
Μην μου απαντήσετε με τις ασαφείς δικαιολογίες περί της οικονομικής κρίσης κι ότι ο σκηνοθέτης συντοπίτης προσφέρει δωρεάν τις υπηρεσίες του…
Θα είναι κουτό να ισχυριστούμε πως 5-6 χιλιάδες ευρώ (αμοιβή σκηνοθέτη) σένα προϋπολογισμό 51.000.000- 55.000.000 περίπου ευρώ για το 2011 θα επιβαρύνει το Δήμο!
Αληθινά αγαπώ το θέατρο και θα σταθώ κοντά σε κάθε σκηνοθέτη να εκπαιδευτώ, αλλά όχι με πράξεις που δεν έχουν καθαρότητα -από πλευράς νομιμότητας- και διαγράφουν με μια μονοκοντυλιά τον αγώνα για τα σπουδαία πολιτιστικά γεγονότα των προηγούμενων…