Άγαλμα του Patanjali στην Pantanjali Yog Peeth Haridwar

  

 

 

Ένωσης δια ζεύξης (2ον ).

  

«Νους υγιής εν σώματι υγιή», από ετούτη την συμπυκνωμένη φράση ανακαλύπτουμε την πανάρχαια μέθοδο ψυχοσωματικού συντονισμού της γιόγκα. Μάλιστα, δεν διαφέρει καθόλου από την ταυτότητα που υποδεικνύει η πασίγνωστη διαχρονική και υπερτοπική διαθήκη των Ελλήνων με αυτή την ουσιώδη φράση στην ανθρωπότητα.
Σε παλαιότερα άρθρα, όπως: «Η επιρροή του πνεύματος και του πολιτισμού της Ελλάδος στον Ασιατικό πολιτισμό» και «Ηρακλής»(1). Καθώς σε παρόμοιων (ιστορικών / αρχαιολογικών) ενδιαφερόντων έντυπα, είχαμε ήδη αναλύσει την ύπαρξη των Ελλήνων στην Ασία αλλά και πως επηρέασαν βαθειά των Ασιατικό πολιτισμό σε αρκετούς τομείς και σε βάθος.
Σήμερα στη περιοχή του Haridwar-Δελχί, λειτουργεί το μεγάλο πανεπιστημιακό ινστιτούτο Patanjali Yogpeeth. Εκεί διδάσκονται οι αρχές της γιόγκα του Πατάντζαλι και η ιατρική της Αγιουρβέδα. Ο Πατάντζαλι έγραψε στη γλώσσα του Panini και γνωρίζουμε πάλι ότι, για να θεμελιώσει γραμματικούς κανόνες στη γλώσσα του, ο μεγάλος Ινδός γραμματικός Panini (400 π. Χ), αναφέρει παραδείγματα από τα Ελληνικά, σκεφτείτε δε πως ήταν περίπου 70 χρόνια, πριν να φθάσει εκεί ο Μέγας Αλέξανδρος!

 

«Το Patanjali Yogpeeth είναι ένα θεσμικό όργανο για την επιστημονική έρευνα και τη θεραπεία σε Yog, Πνευματισμός και Ayurved, με μεγαλύτερη OPD στον κόσμο με χωρητικότητα άνω των έξι με δέκα χιλιάδες ασθενείς ανά ημέρα«.

Στα Γιόγκα Σούτρας (λακωνικοί στίχοι που λειτουργούν και σαν αντικείμενα διαλογισμού) του σοφού Πατάντζαλι (Patanjali 150 π. Χ.), κείμενα της Αστάνγκα Γιόγκα, υπάρχει ο καλύτερος ορισμός της Γιόγκα. «Η Γιόγκα είναι το σταμάτημα των διακυμάνσεων του νου (των αναταράξεων του νου) τότε ο θεατής βιώνει την αληθινή του ύπαρξη«. (1.2, 1.3 Yoga Sutra) Ο Πατάντζαλι με αυτούς τους δύο στίχους δεν δίνει μόνο με “λακωνικό” τρόπο έναν από τους καλύτερους ορισμούς της Γιόγκα, καθορίζει δε και το αποτέλεσμα και τον σκοπό της που είναι η συνειδητοποίηση της αληθινής καθαρής ύπαρξης (ψυχής) μέσω της υλικής υπόστασης( σώμα ). Η αδιάκοπη κίνηση του περιορισμένου ασυνείδητου νου εμποδίζει και θολώνει την θέαση του Αληθινού, του Ατόφιου ή όπως λέγεται: Ανώτερος Εαυτός.
Επίσης η Αγιουρβέδα είναι η τυπική ιατρική που ένα κομμάτι της προέρχεται απ’ τις Βέδες (ιερά βιβλία των ινδουιστών), βασίζεται ακριβώς στο ψυχοσωματικό θεωρητικό υπόβαθρο της γιόγκα και είναι καθ’ όλα όμοια με την επιστήμη της «ίασης δια της φύσης» του Έλληνα Ιπποκράτη, στον οποίον σήμερα αναγνωρίζεται η πατρότητα της και θεωρείται ο πατέρας της σύγχρονης ιατρικής όπου και στον οποίον ορκίζονται όλοι οι γιατροί παγκοσμίως πριν πάρουν το δίπλωμά τους.
Μία άγνωστη (για τους πολλούς Έλληνες) ιατρική είναι και η Unani helth καθώς ακόμη και σήμερα χρησιμοποιείται απ’ τους μουσουλμάνους της Ινδίας διατηρώντας ακριβώς το όνομα «Unani», (ακριβής μετάφραση: Ιωνική, όμως με την ίδια λέξη Unani οι Ασιάτες δηλώνουν οτιδήποτε προέρχεται απ’ την Ελλάδα) κι είναι κατά πάσα πιθανότητα η “γεννήσασα ” την Αγιουρβέδα. Διότι είναι παρόμοια και αν πιο σύνθετη καθώς διατηρεί τέσσερα πρότυπα ιδιοσυγκρασιών αντί για τα τρία της Αγιουρβέδας.
Το Unani (2)σύστημα της ιατρικής, οφείλει την προέλευσή του στην Ελλάδα (όπου στα αραβικά την γλώσσα του Ισλαμ, Unani= Ελλάδα). Ήταν ο Έλληνας φιλόσοφος-γιατρός Ιπποκράτης (460-377 π.Χ.), που απελευθέρωσε την Ιατρική από το βασίλειο της δεισιδαιμονίας και της μαγείας, και το παρέδωσε στο καθεστώς της Επιστήμης. Το θεωρητικό πλαίσιο της Ιατρικής Unani βασίζεται καθαρά και μόνο στη διδασκαλία του Ιπποκράτη.
Παρατηρούμε λοιπόν μια “αρχέγονη” κοινή πηγή και των τριών πολύ παρεμφερών ιατρικών μεθόδων που μπορεί κάλλιστα να θεωρηθεί σαν το πιθανότερο γεγονός.
Αναζητώντας την αρχέγονη αυτή πηγή, ας έρθουμε όμως πίσω στο χρόνο και στην ύπαρξη του ημίθεου Ηρακλή.
Ο Ηρακλής υπήρξε παλαιότατη θεότητα των Κρητών / Μινωιτών αλλά και εσωτερική/μυστικιστική θεότητα όλων των άλλων αρχαίων Ελλήνων. Οι Μινωίτες τώρα, γνωρίζουμε ότι μετέδωσαν την γεωργία στο Αιγαίο και την βοτανολογία (που τις είχαν διδαχθεί απ’ τον Μίνωα και τον αδελφό του Ραδάμανθυ). Σφραγίδες με κρητική ιερογλυφική γραφή που βρέθηκαν στη Ζάκρο αναφέρουν είδη φαρμάκων, όπως π.χ. τη στρυχνίνη, στο σφράγισμα με τον περίφημο ελαφοκέφαλο.
Έτσι μπορούμε επομένως να ισχυριστούμε με βεβαιότητα, μετά την ανάλυση των παραπάνω στοιχείων, ότι εκτός των οποιονδήποτε άλλων συμπερασμάτων, αποδεικνύεται πλέον και η από γλωσσολογικής πλευράς ότι: η προέλευση των λέξεων που έχουν την έννοια «ζυγόν» / οργώματος, οφείλεται σε μία κοινή εξωτερική πηγή, που δεν μπορεί να είναι άλλη από τον λαό – φορέα της πρωτοελληνικής γλώσσας, ο οποίος πριν διδάξει στους προγόνους όλων των λαών που διατηρούν κοινή ονομασία για την έννοια ζυγός, και την χρήση ενός μηχανισμού καλλιέργειας που αργότερα θα επέφερε μια επαναστατική αλλαγή στην πορεία της εξέλιξής τους.

 

Σημειώσεις:
(1)Για τις/τους φίλες/φίλους του χώρου Spaces. Live, μπορούν να τα διαβάσουν στις εξής διευθύνσεις του παρόντος ηλεκτρονικού χώρου: «Η επιρροή του πνεύματος και του πολιτισμού της Ελλάδος στον Ασιατικό πολιτισμό», http://cid-80d0838c2faa4ed0.spaces.live.com/blog/cns!80D0838C2FAA4ED0!3173.entry
και για το άρθρο «Ηρακλής», http://cid-80d0838c2faa4ed0.spaces.live.com/blog/cns!80D0838C2FAA4ED0!3043.entry
(2) Πληροφορίες για την ιστορία της Unani ιατρικής από τον μουσουλμανικό ηλεκτρονικό χώρο:http://www.imamreza.net/eng/imamreza.php?id=733

 
Συνεχίζεται…Annyra P. Ezmperg

 

 

 

Advertisements