Τιμή μετοχής

Ανακρέων (6ος π. Χ. αιώνας)

 
 

Ανακρέων (6ος π. Χ. αιώνας)

 

Έλληνας ποιητής απ’ την Τέω της Ιωνίας.

Ο Ανακρέων είχε μεγάλη φήμη στην αρχαιότητα. Τα ποιήματά του, τα «ανακρεόντεια άσματα» υπήρξαν κοσμαγάπητα. Ακόμη τεράστια διάδοση βρήκαν τα έργα του στη δυτικοευρωπαϊκή και ρωσική λογοτεχνία, τον 19ο μ. Χ. αιώνα.

 

 

 

 

 

Στον πλούτο

 

Αν με πλούτον ημπορούσα

τη ζωή μου ν’ αυγατίσω

τότες, ναι, θα τον κρατούσα,

θα τον φύλαγα καλά.

 

Κι όποτ’ ερχόταν ο χάρος,

μπόρηγα καν να του δώσω

κατιντί, για να γλυτώσω

και να μείνω ζωντανός.

 

Μον’ αφόντις τη ζωή μου

μ’ άσπρα δεν την αγοράζω

από τι ν’ αναστενάζω

στα χαμένα να θρηνώ;

 

Κι αν η μοίρα τόχει γράψει

δίχως άλλο πως πεθαίνω,

από τα’ άσπρα τι κερδαίνω

το χρυσάφι τι φελάει;

 

 

 

 

 

 

Το κρασάκι

 

 

Άντα Βάκχο μέσα μ’ έχω

πλιο φροντίδες δεν κατέχω.

Φαίνεταί μου κι είμαι Κροίσος,

στα καλά μ’ εκείνον ίσος.

Κισσαροστεφανομένος,

κοίτομ’ όλο τεντωμένως.

Μον’ γλυκό τραγούδι θέλω,

κατ’ ανέμου τα’ άλλα στέλλω.

Πιαστ’ οι άξιοι τα’ αρματά σας,

εγώ πίνω στην υγειά σας.

Φερ’ την κούπα μου παιδί μου,

έτσι να ‘χεις την ευχή μου.

Κάλλια ξάπλα μεθυσμένος,

παρά δίπλα πεθαμένος.

 

 

 

 

 

 

 

Βιβλιογραφία:

Λυπουρλής Δ. 2001, «Παλαιότερη αρχαία ελληνική λυρική ποίηση». Γράμματα Ι: Αρχαία Ελληνική και Βυζαντινή Φιλολογία, Τομ. Α΄, Αρχαϊκή και Κλασική Περίοδος, Ε.Α.Π., Πάτρα.

Πηγή εικόνας:

http://media-2.web.britannica.com/eb-media/67/18967-004-3C1B2F4C.jpg

 

 

Annyra P. Ezmperg.