Υπατία Επιστήμονας Φιλόσοφος 370-415 μ.Χ. (Τελευταίο).

  

  

 

Διαβάζοντας επί μακρό χρόνο (άνω των 10 χρόνων), όσο αντικειμενικά μπορούσα και με μεγάλη προσοχή οτιδήποτε υπάρχει για την επιστήμονα, φιλόσοφο Υπατία, δεν κατάφερα να βρω ούτε ένα μικρό δικό της κείμενο. Το μόνο ιστορικό στοιχείο είναι οι επιστολές του Συνέσιου που μαρτυρούν μέσα απ’ την συνεργασία τους, τις επιστημονικές και φιλοσοφικές γνώσεις της, καθώς και την χριστιανική της αναζήτηση.

Κάποιοι συγγραφείς αναφέρονται στην επιστήμονα, φιλόσοφο Υπατία ότι έγραψε διαφόρους τίτλους όπως: «Υπόμνημα στα κωνικά», «Υπόμνημα εις Διόφαντον», «Αστρονομικός κανών» κ. α. Αλλά δυστυχώς, δεν υπάρχει τίποτα ιστορικά που να μας αποκαλύπτει τη διάνυα της. Ενώ αντίθετα, σαν ιστορικό “μαθηματικό” πρόσωπο εμφανίζεται ο πατέρας της Υπατίας, ο επιστήμονας Θέων, που ήταν μαθηματικός και αστρονόμος στο Μουσείο. Ο Θέων έκανε εξαιρετικά σχόλια στα έργα δύο παλαιοτέρων σπουδαίων αλεξανδρινών μαθηματικών, του Πτολεμαίου και του Ευκλείδη. Ο Θέων ήταν ο τελευταίος λόγιος που καταγράφεται ως μέλος του Αλεξανδρινού Μουσείου.

Οι επικριτές του χριστιανισμού συχνά γράφουν:

«Τα περισσότερα από τα γραπτά της Υπατίας ξεκίνησαν σαν σημειώσεις για τους μαθητές της. Κανένα δεν έχει διασωθεί, αν και είναι πιθανό τμήματα του έργου της να έχουν ενσωματωθεί στις εκτενείς πραγματείες του Θέωνα. Ο Θέων, ο πατέρας της Υπατίας, αναθεώρησε και εξέλιξε τα Στοιχεία της γεωμετρίας του Ευκλείδη και είναι η δική του έκδοση που χρησιμοποιείται ακόμα και σήμερα. Πιθανότατα η Υπατία εργάσθηκε μαζί του σε αυτή την αναθεώρηση. Αργότερα έγραψε μαζί του τουλάχιστον μία διατριβή για τον Ευκλείδη. Η Υπατία επίσης έγραψε τουλάχιστον ένα βιβλίο από την εργασία του Θέωνα για τον Πτολεμαίο.»

Ελάχιστα (ή, σχεδόν τίποτα) κι όχι όλα από αυτά, είναι παρμένα από το λεξικό του 10 αιώνα μ.Χ., του Σουίδα ή, Σούδα. Όμως «τα ΠΙΘΑΝΩΝ» και το «ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ» δεν μπορούν να αξιολογηθούν ιστορικά σαν ακριβή στοιχεία.

Δεν υπάρχουν ιστορικά στοιχεία, ότι η Υπατία ασχολήθηκε με τη μαθηματική έρευνα.

Κι όμως κατά τον τελευταίο αιώνα, σήμερα δηλαδή, είναι η μόνη γυναίκα που αναφέρεται στην ιστορία των μαθηματικών και της αστρονομίας χωρίς να υπάρχουν δοκίμιά της ή, κάποια, τέλος πάντων, εργασία της.

Οι επικριτές του χριστιανισμού, την έχουν σαν λάβαρο για να υποσκάψουν τα θεμέλια της Τριαδικής Θεότητας, στο πρόσωπο του σύγχρονού της, Πατριάρχη Αλεξανδρείας και αργότερα, Άγιου Κύριλλου. Όπου τον κατηγορούν σαν έμμεσο υπεύθυνο για τον τραγικό θάνατό της με χίλιες δυο παραπληροφορημένες δικαιολογίες. Αντ’ αυτού, έχω να σας προτείνω τη μόνη αλήθεια: «…. ν γετο Πέτρος τις ναγνώστης͵….» Γράφει ο Σωκράτης ο Σχολαστικός στο κείμενό του…

Και μην μου γράψετε: «Η ιστορία γράφετε από τους νικητές»

Διότι τα λόγια σας, για άλλη μία φορά, αναιρούν την αλήθεια. Οι νικητές (οι χριστιανοί, για εσάς), ήταν που διέσωσαν την αρχαία Ελληνική γραμματεία. Πλάτων, Αριστοτέλη, Πλωτίνο, και λοιπούς.

Όσον αφορά τώρα, την αποκατάσταση της μνήμης και της τιμής της επιστήμονας, φιλοσόφου Υπατίας από τη Χριστιανική Εκκλησία, είναι άγνωστη εάν ποτέ έγινε. Έγινε, γράφουν τα σύγχρονα πάντα κιτάπια: πρόταση του συνεργάτη της και μετέπειτα χριστιανού επίσκοπου Συνέσιου σε τοπική Σύνοδο, αλλά δεν υπήρξε καμιά σχετική συνοδική απόφαση.

Επιβάλετε για την ιστορία, μα και για τον Ιησού Χριστό και την Τριαδική Θεότητα, η χριστιανική Εκκλησία να αναλάβει υπεύθυνα θέση και να αποκαλύψει την μόνην αλήθεια από όσα στοιχεία διατηρεί επί του θέματος της Υπατίας.

Βιβλία του “παραπληροφοριακού” και χαρακτηριστικού τύπου:

«….Ο Συνέσιος ο Κυρηναίος (370-416 μ.Χ.), φιλόσοφος, ποιητής, νεοπλατωνικός, χριστιανός και θαυμαστής/φίλος της Υπατίας, μέσα από την αλληλογραφία του με την Υπατία άφησε την πληροφορία ότι η νεοπλατωνική φιλόσοφος είχε εκφράσει την επιθυμία της να γίνει Χριστιανή: «ποθώ γαρ Χριστιανή αποθανείν». Όχι μόνο λοιπόν δεν υπήρχαν χριστιανικοί λόγοι του φόνου της Υπατίας, αλλά ο φόνος αυτός εργάσθηκε κατά της Χριστιανικής κοινότητας, επειδή η θαυμάσια αυτή γυναίκα, γνώρισε τον Χριστό και την πνευματική ελευθερία Του….»

Θα πρέπει να αποσύρονται κι όταν τούτα δε, γράφονται στο όνομα της χριστιανοσύνης!

Η ιστορική μαρτυρία, για την χριστιανική αναζήτηση της φιλοσόφου και τα επιστημονικά της επιτεύγματα, απ’ τις επιστολές του Συνέσιου του Κυρηναίου, είναι από μόνα τους μια ξεκάθαρη αλήθεια που μπορούσε σαφέστατα να αξιοποιηθεί από όλες τις μεριές.

 

                                                                          ΤΕΛΟΣ

 

Annyra P. Ezmperg

 

Υ.Γ.

Νομίζω ότι ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να γράψω κι εγώ ένα βιβλίο…

Φυλάω λοιπόν κάποια στοιχεία κι απ’ την φιλόσοφο Υπατία, όπου θα χρησιμοποιηθούν εκεί.

Ευχαριστώ για την κατανόηση.

 

Υ.Γ. 2ον

Όσοι επιθυμούν να γνωρίσουν περισσότερα, περί των όποιων ευθυνών Του Κυρίλλου του Αλεξανδρείας, μπορούν να επισκεφτούν και να διαβάσουν την ηλεκτρονική σελίδα:

«ΥΠΑΤΙΑ, ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ, ΠΑΡΑΒΟΛΑΝΟΙ».

http://staboz.spaces.live.com/blog/cns!B7A0DC9FE892673!1415.entry